Суббота, 18.05.2024, 10:59
Приветствую Вас Гость | RSS


Церковь Адвентистов седьмого дня
              г.Конотоп

Хрещення Христа і наше хрещення - урок №22

Изучаем вместе » Нове Життя » 1 -  2 -  3 -  4 -  5 -  6 -  7 -  8 -  9 -  10 -  11 -  12 -  13 -  14 -  15 -  16 -  17 -  18 -  19 -  20 -  21 -  ... -  23 -  24


Урок № 22 .
"Хрещення христа і наше хрещення "

Перед тим як піднестися на Небеса, Ісус довірив Своїм учням велику справу: "Тож ідіть, і навчіть всі народи, христячи їх в Ім'я Отця, і Сина, і Святого Духа, навчаючи їх зберігати все те, що Я вам заповів. І ото, Я перебуватиму з вами повсякденно аж до кінця віку" (Матв.28:19-20).

Ці слова Ісуса, звернені до Його учнів, розкривають зміст і значення біблійного хрещення. Христос заповідав нам додержуватися всіх Його Заповідей і прийняти хрещення "в Ім'я Отця, і Сина, і Святого Духа".

1. Для чого Ісус прийняв хрещення?

Ісус не тільки закликав людей до хрещення, а й Сам прийняв його, показавши цим приклад для нас.

"Тоді прибуває Ісус із Галілеї понад Йордан до Івана, щоб хреститись від нього. Але перешкоджав він Йому й говорив: "Я повинен хреститись від Тебе, і чи Тобі йти до мене?" А Ісус відповів і сказав йому: допусти це тепер, бо так годиться нам виповнити усю правду. Тоді допустив він Його. І охрестившись, Ісус зараз вийшов із води. І ось небо розкри­лось, і побачив Іван Духа Божого, що спускався, як голуб, і сходив до Нього. І ось голос почувся із неба: "Це Син Мій Улюблений, що Його Я вподобав!" (Матв.3:13-17).

Хрещення символізує очищення від гріха. Апостол Петро закликав: "Покайтеся, і нехай кожний із вас охреститься в Ім'я Ісуса Христа на відпущення ваших гріхів, - і дара Духа Святого ви приймете!" (Дії 2:38).

Вода - це символ очищувальної сили святої крові Господа нашого Ісуса Христа, яка оновлює людське серце.

Для чого ж, у такому разі, прийняв хрещення Сам Ісус? Його хрещення не було хрещенням покаяння, якому мало передувати сповідання гріхів, бо Він не знав гріха (див. 2Кор.5:21). Однак Він просив Івана виконати над Ним обряд хрещення. Чому? Відповідь ми знаходимо в словах Ісуса, звернених до Івана: "Так годиться нам виповнити усю правду".

Хрещення не було необхідним для Христа. Безгрішному, Йому не потрібно було звільнятися від гріха. Йому не потрібне було і каяття. Наш Святий Спаситель прийняв хрещення для того, аби стати прикладом для нас. Він указав нам шлях, яким потрібно йти.

Слова Отця: "Це Син Мій Улюблений, що Його Я вподобав", свідчать про те, що Господь чекає від нас щирого послуху. Як може той, хто любить Христа, відмовитися іти за Ним у виконанні всієї правди?

Отже, для чого Ісус прийняв хрещення? Його великою місією було наділити Своєю праведністю усіх заблудлих.

"Бо Того, Хто не відав гріха, Він учинив за нас гріхом, щоб стали ми Божою правдою в Нім" (2Кор.5:21).

Отримати праведність перед Богом грішна людина може лише через спокутну смерть Христа і Його воскресіння. Хрещення якнайкраще символізує це чудове народження згори.

2. Чи слід нам приймати хрещення?

Говорячи про те, що зробив Ісус для нашого спасіння, ми повинні назвати три великі дії: "Христос був умер ради наших гріхів за Писанням, і ... Він був похований і ... третього дня Він воскрес за Писанням" (1Кор. 15:3-4).

Через Свою смерть, поховання і воскресіння Христос зробив можливим наше спасіння. Він помер за наші гріхи і воскрес, щоб дати нам нове, праведне життя.

Хрещення символізує смерть, поховання і воскресіння Христа. Воно - символ нашої участі в Його смерті й воскресінні.

"Чи ви не знаєте, що ми всі, хто хрестився у Христа Ісуса, у смерть Його хрестилися? Отож, ми поховані з Ним хрещенням у смерть, щоб, як воскрес Христос із мертвих славою Отця, так щоб і ми стали ходити в обновленні життя" (Римл.6:3-4).

Хрещення означає смерть і поховання колишньої, обтяженої гріхом людини, а також воскресіння її для оновленого життя у Христі. Людина знаходить спасіння, якщо приймає хрещення як символ особистого переживання всіх трьох дій Христа.

Три аспекти акту хрещення уособлюють три етапи духовного досвіду. Людина, яка занурюється у воду при хрещенні, символізує померлу людину; відбувається поховання тіла у воді: очі заплющені, дихання зупинене. Потім людина піднімається зі своєї водної могили, наповнюючи груди новим диханням життя. Ісус помер за наші гріхи, і цієї викупної жертви достатньо для нашого спасіння. Але висока значущість кожного окремого хрещення ніколи не втратить змісту, бо в цей момент душа підноситься, прямуючи за Христом до Його смерті, поховання і воскресіння.

Що означає померти разом із Христом? Відповідь ми знаходимо в Посланні апостола Павла: "Знаючи те, що наш давній чоловік розп'ятий із Ним, щоб знищилось тіло гріховне, щоб не бути нам більше рабами гріха" (Римл.6:6).

Це означає, що ми приймаємо Христа як особистого Викупителя. Він узяв на Себе наші гріхи, і вони знищені Його смертю. Таким чином, Христос викреслив з нашого життя все, що суперечить Його волі.

Отже, прийнявши хрещення, ми свідчимо, що єдиним нашим прагненням є нове життя, життя, присвячене Господеві.

"Тому-то, коли хто в Христі, той створіння нове,- стародавнє минуло, ото сталось нове" (2Кор.5:17).

"І живу вже не я, а Христос проживає в мені. А що я живу в тілі тепер, - живу вірою в Божого Сина, що мене полюбив і видав за мене Самого Себе" (Гал.2:20).

3. Чому хрещення має відбуватися шляхом повного занурення у воду?

Якщо ми зрозуміємо зміст хрещення, тоді визнаємо і форму, за допомогою якої воно здійснюється. Смерть потребує поховання, тому її уособленням стає цілковите занурення у водну могилу.

Згадаймо: наш Спаситель не був хрещений кропленням. Він хрестився в Йордані через повне занурення.

"А Іван теж хрестив в Еноні, поблизу Салиму, бо було там багато води; і приходили люди й хрестились" (Івана 3:23).

Цей священний обряд вимагає "багато води". Він втратив би будь-який зміст, якби набув форми кроплення водою тіла чи голови охрещуваного.

Звернувшись до історії Церкви, ми виявимо, що хрещення шляхом занурення у воду було важливим обрядом Ранньої християнської Церкви. Про таке хрещення, що здійснювалося у ii і iii ст., свідчить авторитетне джерело "Отці донікейської церкви". Баптистерії, тобто приміщення для хрещення через занурення у воду, можна знайти в багатьох церквах Європи та Азії, будівництво яких відноситься до iv-xiv ст. Реформатор церкви Жан Кальвін у своїй книзі "Повчання щодо християнської віри" стверджував: "Саме слово "baptize" означає в перекладі з грецької цілковите занурення у воду. І немає жодних сумнівів, що саме така форма хрещення була прийнята в ранній Церкві".

Протягом перших 13-ти століть майже скрізь поширеною формою хрещення була та, про яку читаємо в Новому Заповіті.

Тільки в 1311 р. на Равеннському соборі кроплення водою було визнане рівнозначним зануренню. Достовірні джерела підтверджують: до того часу Римо-католицька Церква здійснювала хрещення через занурення. Кардинал Пуллен писав у xii ст.: "Входження охрещуваного у воду вказує на смерть Христа; цілковите занурення у воду - на поховання Ісуса; коли ж людина піднімається з води, цим проголошується воскресіння Христа".

Чому ж перевага надається кропленню або обливанню? Пояснення дуже просте. Причина полягає у гріховній природі людини, в її любові до комфорту, зручностей, у її лінощах. Кроплення потребує менших зусиль, воно більш зручне. Диявол знову відвів людину зі шляху правди, віддалив її від Творця, від Божих Заповідей.

Отже, що ж нам обрати: зручність чи приклад Ісуса? Гадаємо, що на це питання відповісти зараз буде неважко.

4. Чи слід хрестити дітей?

Перш ніж прийняти хрещення, людина повинна дізнатися, у чому полягає спасіння і який шлях веде до нього. "Тож ідіть, і навчіть всі народи, хрестячи їх ..." (Матв.28.19).

Потім людина повинна прийняти Божу правду, повірити в Ісуса. Коли євнух запитав Пилипа, чи можна йому хреститися, апостол відповів: "Якщо віруєш із повного серця свого, то можна" (Дії 8:37).

Наступним кроком до хрещення є покаяння. Проповідуючи в день П'ятидесятниці, Петро закликав: "Покайтеся, і нехай же охреститься кожен із вас у Ім'я Ісуса Христа на відпущення ваших гріхів" (Дії 2:38). Покаявшись і висповідавши гріхи, ми очищуємося від них силою Ісуса Христа (див. 1Івана 1:9).

Батьки повинні виховувати своїх дітей у дусі шанування Господа. З вірою вони мають навчати їх біблійних істин і бути для них святим прикладом. Тільки так треба готувати дітей до майбутнього хрещення.

Досліджуючи Біблію, ми довідуємося, що в Царстві Божому серед спасенних обов'язково будуть і діти.

"І замешкає вовк із вівцею, і буде лежати пантера з козлям, і будуть разом телятко й левчук, та теля відгодоване, а дитина мала їх водитиме!" (Ісая 11:6).

Ми можемо довірити майбутнє наших дітей Спасителеві, Який говорив: "Пустіть діток, і не бороніть їм приходити до Мене,- бо Царство Небесне належить таким" (Матв.19:14).

5. У чому полягає значення хрещення?

Одного разу до Ісуса прийшов Никодим, один з юдейських начальників, і Христос сказав йому: "Коли хто не народиться згори, то не може побачити Божого Царства" (Івана 3:3).

Никодим не зрозумів значення цих слів. Як може доросла людина народитися заново? Ісус пояснив йому: "Коли хто не родиться з води й Духа, той не може ввійти в Царство Боже" (Івана 3:5).

"Родитися з води" - означає хреститися; "родитися з Духа" - означає повністю змінити своє серце і розум, присвятити себе на служіння Богові. Кожен, хто народжується згори, зазнає цих чудових змін.

Водне хрещення є наочним символом внутрішньої зміни. Церква хрестить віруючого на знак того, що Святий Дух уже почав перетворювати людину.

Дехто може запитати: "Невже необхідно хреститися?" Біблія відповідає на це словами Ісуса Христа: "Хто увірує й охреститься,- буде спасенний" (Марк. 16:16).

Ісус заповідав Своїм учням: "... Навчіть усі народи, хрестячи їх в Ім'я Отця, і Сина, і Святого Духа" (Матв.28:19). Пам'ятаючи слова свого Вчителя, до цього ж закликав і апостол Петро в день П'ятидесятниці: "Покайтеся, і нехай же охреститься кожен із вас у Ім'я Ісуса Христа на відпущення ваших гріхів" (Дії 2:38). Петро "звелів охреститися у Ймення Ісуса Христа" (Дії 10:48) тим мешканцям Кесарії, які прийняли Добру вістку.

Людина, яка щиро вірить в Ісуса, усім серцем буде прагнути до хрещення. Як приклад, згадаємо Савла Тарсянина, який прийняв Христа, прозрів та охрестився (Дії 9:18). Докладно описано в Біблії і хрещення євнуха-ефіоплянина (Дії 8:26-40).

Апостол Пилип, керований Святим Духом, звернувся до ефіоплянина, вельможі цариці Кандакії, який повертався з Єрусалима. Той запросив Пилипа до своєї колісниці. Апостол почув, що скопець читає 53-й розділ книги Ісаї, де пророкується про Ісуса Христа: "... Як ягня був проваджений Він на заколення, й як овечка перед стрижіями своїми мовчить, так і Він не відкривав Своїх уст ..." (Ісая. 53:7).

Пилип зрозумів, що перед ним віруюча людина, яка в серці своєму вже прийняла Спасителя.

Звернімося безпосередньо до тексту Святого Письма: "І як шляхом вони їхали, прибули до якоїсь води. І озвався скопець: "Ось вода. Що мені заважає хреститись?" А Пилип відказав: "Якщо віруєш із повного серця свого, то можна". А той відповів і сказав: "Я вірую, що Ісус Христос - то Син Божий!" І звелів, щоб повіз спинився. І обидва - Пилип і скопець - увійшли до води, і охрестив він його. А коли вони вийшли з води, Дух Господній Пилипа забрав, і скопець уже більше не бачив його. І він їхав, радіючи, шляхом своїм" (Дїї 8:36-39).

Отже, ми бачимо, що обов'язковою умовою хрещення була беззастережна віра в Ісуса, Сина Божого. Для хрещення скопець та апостол увійшли у воду, в яку ефіоплянин і був занурений. Це хрещення було його першим кроком на шляху до Царства Божого. Запам'ятаємо слова Ісуса: "Коли хто не родиться з води й Духа, той не може ввійти в Царство Боже" (Івана 3:5).

6. Чи приречені нехрещені?

Розбійник на хресті не встиг прийняти хрещення, але Ісус сказав йому, що той увійде в Його Царство. Для тих, хто, подібно до розбійника на хресті, не можуть фізично прийняти водне хрещення через занурення, достатньо буде хрещення Ісуса.

Розп'ятий розбійник "родився з Духа". Він прийняв Ісуса як Господа свого життя. Проте він не мав змоги зійти з хреста і зануритись у воду на знак перетворення свого серця. Йому залишилось одне: помираючи, він визнав віру в спасіння через Ісуса. І Ісус прийняв це визнання.

Розп'ятий розбійник так ніколи і не зміг прийти до церкви, прийняти хрещення, брати участь у Вечері Господній, не зміг принести десятини і пожертвувань. Але Христос обіцяв йому вічне життя у Своєму Царстві. Який тріумф віри! Будь-яка людина, де б вона не перебувала, може знайти спасіння, якщо тільки буде вірити. Важко, напевно, уявити собі ситуацію, коли людина відчувала б більший відчай, ніж розбійник на хресті. І лише за декілька годин до смерті він зміг знайти Христа.

Ісус Христос виявляє Свою любов до нас не таємно. Він відкрито продемонстрував її, прийнявши смерть замість нас. І наша щира, цілковита відданість Христу буде засвідчена хрещенням - відкритим визнанням віри в Сина Божого.

Чи робимо ми так, як робив Ісус? Чи почали ми нове життя у Христі? Чи прийняли хрещення?

"А тепер чого гаєшся? Уставай й охрестися, і обмий гріхи свої, прикликавши Ймення Його" (Дії 22:16)


Изучаем вместе » Нове Життя » 1 -  2 -  3 -  4 -  5 -  6 -  7 -  8 -  9 -  10 -  11 -  12 -  13 -  14 -  15 -  16 -  17 -  18 -  19 -  20 -  21 -  ... -  23 -  24

Меню сайта
Вход на сайт
Поиск
Календарь
«  Май 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
*** Твоя Библия: Библия, ответы на вопросы, христианский форум, библиотека, каталог сайтов. Маранафа: Библия, словарь, каталог сайтов, форум, чат и многое другое. Церкви.com